יום ראשון, 24 באפריל 2011

שינוי נושא מחקר ושאלת מחקר

כאשר ניגשנו להתחיל לעשות את הניסוי הבנו שהוא מסובך מידי, ושתוצאות הניסוי לא יהיו נכונות. לכן החלטנו לשנות את נושא המחקר שלנו לנושא אחר המעסיק את העולם בשנים האחרונות- התחממות כדור הארץ. משום כך נושא המחקר שלנו יהיה: השפעת איתני הטבע על הצמחים.
שאלת המחקר החדשה שלנו תיהיה: כיצד משפיעים איתני הטבע  השונים על הצמחים?  

מאחר ששינינו את שאלת המחקר שלנו, ננסח דוח ניסוי חדש: 
בעיה: כיצד משפיעים איתני הטבע השונים על הצמחים? כיצד משפיעים הקור, המים, החום וזיהום האוויר על הצמחים.
השערה: כל גורמים השונים יהרגו ויהרסו את הצמח.
כלים וחומרים: 8 פרחי וינקה זקופה, דלי, מים, K300, מצלמה, קופסות סגורות, סרגל, מנורת שולחן, מקפיא, וחשמל.
מהלך הניסוי: 1) כל ילד יקבל איתן טבע שונה, אשר את השפעתו הוא יבדוק על 3 צמחי "וינקה זקופה". 
                           יעל- זיהום אוייר (K300)
                           ירדן- "צונאמי"
                           עומר- "עידן הקרח" (מקפיא)
                           אלון- חום ושרב 
                      2) כל ילד יציב 2 מפרחי הוינקה הזקופה שלו במקום מסיום לפי נושא מחקרו. 
                           יעל- תרסס קופסה עם K300 ושניים מפרחייה.
                           ירדן- תמלא דלי עם מים בתוכו היא תציב שניים מפרחיה.
                           עומר- יציב שני פרחים בתוך המקפיא.
                           אלון- יציב שני פרחים מתחת למנרות שולחן, אשר מנורתה תיהיה קרובה מאוד לפרחים,   
                                   ותפעל מספר שעות ביום.
                      3) כל ילד ישאיר צמח אחד באוויר הפתוח בתור ביקורת.
                      4) כל יום בשעה שנקבעה מראש נמדוד את הצמחים ונראה את השינוי שחל בהם: אורך גבעול
                          הפרח עד פיצולו לפרחים, צבע העלה, מס' פרחים שפרחו, מצב העלה (יבש/ מצומק/ רגיל),
                          עובי הגבעול, משתנים נוספים בצמח, הצתברות חרקים (אם יש) וטמפ' הסביבה.
                      5) נבצע תצפית על הצמחים ונראה מה קורה להם במשך הזמן.
                      6) נרשום את התוצאות ונסיק מסקנות.
 
בהצלחה לכולם!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה